Thursday, September 8, 2011

Penyakit kronik

Lately aku perasan aku ade satu penyakit. Penyakit tak boleh beli sikit. kalau aku berkenan pada baju or apa pa, aku suke beli secara berjemaah. hmmm...bukan sebab aku banyak duit...tak!! tapi perasaan dan naluri aku yang pelik ni.

sekarang ni makin kronik aku rasa. since now shopping spree for the baby, makin menjadi-jadi pulak aku rasa penyakit aku ni. kalau beli kena beli sampai dua tiga empat baru rasa puas. kalau tak, terbayang bayang selalu macam orang angau. kalau tak dapat, boleh buat rasa down seketika. huhu..

janganlah sakit ni berterusan. asri pun dah mula penin dengan penyakit baru aku ni. alahai, macam mana lah nak setel kan masalah ni kan. kalau duit memang stok berkepok kepok dalam poket beranak hari-hari bolehlah nak buat perangai macam ni. adooiii...


tapi dalam kekronikan sakit aku ni, aku cuma bernafsu untuk pergi ke tempat sale yang 70%, jualan gudang dan tempat2 murah. gila nak shopping gila gila kat tempat yang mahal gila...cepatlah botak asri kalau macam tu..lagipun, aku kan cheap skate..huhu..

kalau rasa-rasa nak shopping berbaloi, rajin rajin lah pergi ke jualan gudang. so far, ada 2 jualan gudang yang aku suka, HYTEX GARMENT & PUREEN WAREHOUSE sale. memang berbaloi-baloi i tell you. cuma tak tahan, orang ramai tak yah cerita la. tapi kalau tak nak hadap orang ramai sangat, pergilah pagi-pagi.

aku ade follow satu website ni, nama dia shopping n sales. dia akan promot setiap kali ada warehouse sale ataupun apa jenis sale. so aku keep update about crazy sale. cuma kadang kadang yang tak seronok nya, kebanyakan jualan gudang ni suka sale time tengah bulan kesimpulannya time tengah sesak time tu lah nak buat sale. lagilah gila aku rasa.



No comments:

Post a Comment