Wednesday, September 7, 2011

hari raya 2011

agak terlewat aku nak wish selamat hari raya. nama pun nak raya, otak dah fikir pasal raya je. malas dah nak buat benda lain. nak nak bila baju raya dah siap beli. tunggu masa je nak balek kampung. yang ni paling seronok sebab the burns berkumpul. tahun ni lagi meriah, diya dah makin kepoci, and tahun ni ade new family members, rayyan si bola. kepala badan semua bulat. manusia-manusia kerdil macam biasa, maken nakal.

raya aku tahun ni macam biasa, cume beza aku pregie 7 bulan. nak pakai baju kurung pun tak boleh. so sepanjang raya aku berjubah / maxi dress sahaja. naseb baek sekarang tengah in trend maxi ni. lega mak tau..

aku rasa sekarang makin lama makin panas. buat mood nak beraya pun kurang. dah lah asek rasa nak terkencing je, dengan panas lagi memang buat rasa tak selesa. tahun ni berjalan raya pun kurang. day 1 memang tak boleh pergi memana lah sebab rumah memang akan kena serbu dari lepas sembahyang raya sampai ke malam. raya kedua baru berjalan itu pun sekejap je. panas dan letih, ai dah tak tahan.

tapi apapun, pagi raya moment penting untuk kami satu famli. waktu ni semua family members kena beratur then akan salam penuh kesyahduan. then amek gambar family and makan. tu lah rutin paling wajib setiap tahun. paling seronok the kids sebab time to collect duit raya.

raya ke-4 dah kerja macam biasa sebab asri tak boleh cuti lepas raya. so mood raya makin berkurang. lagipun raya kali ni aku tak berapa rasa nak raya sebab memikirkan pasal si kecik ni. maybe next year kot baru nak beraya sakan.



No comments:

Post a Comment