Wednesday, July 28, 2010

Baju Bundle

Baju bundle...

Ada yang geli nak pakai..

Ada yang memang suka bundle..

Tapi, aku layan bundle..Murah tau. Plus baju yang rare. Yang susah nak jumpa kat supermarket. Macam aku, aku suka cari sweater kat bundle. Setakat ni, ada la 3 pasang sweater bundle dalam simpanan. Brand pon boleh tahan, brand besh aku dapat XOXO jacket. Condition baru lagi.

Aku tak limit pada sweater je sebenarnya, asal lawa je aku sebat.


*credit to queenlyana

Maybe ada yang geli nak pakai baju-baju bundle. Yelah, barang second hand la kata kan..Takot lah apa2 jadi kan. Tapi benda ni terpulang. Pendapat masing-masing. Kalau yang selesa, pakai lah.

Dah jadi lumrah, baju bundle memang akan ada bau. Aku pon tak paham kenapa bau sabun dia kuat macam tu. Memang melekat lama la kat baju.

Macam aku senang je, setiap kali lepas beli baju-baju bundle ni, aku basuh dengan air panas lepas tu masukkan softener banyak-banyak bagi bau dia ilang. Lepas tu wajib di jemur di tempat PANAS.

So far, alhamdullillah, tak ada apa-apa masalah lagi dengan baju-baju bundle.

Dulu masa zaman-zaman bujang aku rajin pergi bundle area JB dengan abang aku. Since dah duduk jaoh-jaoh ni, pergi dengan en somi lah pulak.

Bundle pilihan aku, baden-baden bundle yang dekat PD tu. Besar tau. Banyak pilihan pulak tu. Dont be surprise harga dia semua pukul rata RM 5 sahaja. Tak macam kedai lain yang letak harga ikut grade. Kat sini baju lawa, buruk, baru lama semua RM 5. Besh tak..Besh tak...Aku suka tau macam ni..

Bila dah dalam bundle, kadang-kadang aku n asri macam orang tak sedar diri pilih baju. Tapi bundle baden-baden ni yang peliknya dia bukak malam sampai pagi. So sapa nak pergi kenalah pergi malam dan datang lepas hari jumaat. Baru syok. Sebab selalu stok baru sampai hari kames, maka dapatlah stok baru.

Tapi dekat KL ni aku tak tau lah mana nak cari bundle yang besh macam ni..

2 comments:

  1. nget.. kalo baju bundle tu, b4 kte pkai, penah kene najis mughallazah cmne?

    ReplyDelete
  2. normally bsuh..kalu was2 da wajib samak da...kalu xnmpk n xrase pe2, kalu btol ade najis pon di maafkan sbb kite xtau..

    ReplyDelete