Tuesday, July 27, 2010

Badan Naik

Kenapa bila bercinta je badan naik..

Bila kawen je badan naik..

Ramai gak aku tengok lepas commited for a relationship, naiklah lepas tu. Aku tak tahu jadi dekat korang atau tak..tapi aku n asri YA.

imagebenda yang aku takot sangat sekarang ni. Very the horor okeh!!!

Badan kami start naik since couple. Lepas kawin ni makin menjadi-jadi lak aku tengok..Bak kata orang tua, laki bini sama naik.

Kadang-kadang pening gak..Kenapalah senang sangat badan aku naik.

Tapi bila pikir-pikir balik, macam mana tak naik. Setiap kali jumpa mesti makan. At least makan ringan-ringan macam kopok, cucuk-cucuk, tak pon koman-koman makan pau seketul. Padahal sebelum keluar dah makan dah. Bila dating mulut tu gatal je nak mengunyah.

Kalau zaman belajar dulu, pagi jumpa breakfast sesama, lepas kelas lunch. Petang lepas kelas lak makan goreng pisang. Malam dating lagi bantai Nasi Goreng Pattaa. Penuh kolestrol masuk dalam badan sepanjang hari.

Tu kalau  jumpa dalam kampus, kalau keluar pulak, fast food memang tak lari. Mekdi  n kefsi memang cam makanan ruji lak bila keluar. Semua jenis makanan nak cuba. Lepas makan pon makan lagi.

Tu cerita belom kawen, dah kawen lak lain stail makan. Balek kerja masak, mandi gedebak, gedebuk, dah pukul 10. Pukul 10 tu la baru nak DINNER dengan en suami. 5 kali dalam seminggu tak dapat makan sama. So malam lah masa untuk makan sesama. Memang kolestrol & lemak suka melonjak-lonjak yeayeay sebab dapat menambah anggota dalam badan aku..*sigh*

macam manalah kan  model-model, perempuan kurus boleh jaga badan dia. Boleh maintain je kurus. Aku memang sangat-sangat  JELES tengok orang-orang yang boleh maintain badan dia.

Kalau yang jenis diet tu, lagi aku kagum. Macam mana lah dia boleh tahan nafsu makan. *hish* . Aku pantang nampak makanan, mesti nak try merasa. Kalau sedap. try ala-ala sampai kenyang..kehkehkeh..

Tapi aku selalu berazam nak diet & kontrol makan masa aku tengah kemengahan. Masa perot stok rasa cam nak meletop sebab banyak sangat masuk dalam tu. Tapi bila lapau tahap kebelai, aih..terpaksa cancel plan diet sebab masa lapau tiba-tiba rasa badan kurus (perasan je lebeh)..hekhek..

Agak-agak kan, macam mana eh nak kuat kan semangat untuk diet………………

*thanks pakcik google for the image*

No comments:

Post a Comment