Saturday, June 12, 2010

Lagenda Budak Setan

Aku tengok cerita masa hari pertama tayangan dia.Punyalah semangat nak tengok cerita ni sampai tengok midnite movie masa weekdays. tak menyempat-nyempat nak tunggu weekend.

Bukan apa, aku ngan asri memang baca novel ni masa zaman kami sekolah dulu. Aku baca sampai novel ke-3 tu, KASYAH. Mau tak excited bila cerita kegemaran jadi movie lak kan.

Punyalah feeling aku baca novel ni. Yelah, macam cinta agung kan. Memang aku feel yang betapa Kasyah yang handsome kacak bergaya tapi jahat nak mampos jatuh cinta dekat ayu. Cinta yang memanng cinta maut pulak tu. Masa baca novel tu, kesedehan kasyah kehilangan ayu sangat2 lah dirasai betapa sengsaranya kasyah tanpa Ayu.

So aku mengharap kan akan nampak jelmaan Kasyah yang handsome kacak bergaya tapi nakal ini didalam movie. Tapi aku tak dapat feel pon kesetanan Kasyah macam dalam novel. Derita dan cinta Kasyah pon aku tak sempat nak feel.

Bagi aku, novel lagi detail dan penuh penghayatan. Movie dia, aku cuma boleh katakan ini adalah sinopsis daripada novel Lagenda Budak Setan, bukan movie Lagenda Budak Setan.

Aku tak rasa pon yang Kasyah derita kehilangan Ayu (dalam novel Kasyah ambil masa lama nak bangkit kembali sampai rambut tak terurus, nak jumpa Ayu yang dah berubah muka pon ambil masa). Pendek kata, sebab novel yang detail, maka aku dapat rasa betapa Kasyah tengah derita.

Tapi masa tengok movie, kami asek rasa “Eh, dah sampai sini, eh, Ayu dah ada..tiba2 je Ayu mati. Gila tak sempat nak feel cinta agung dan kesedehan.

Bagi yang belum tengok, aku cuma boleh rate movie ni 1 out of ten. Yang best dekat sini adalah lagu movie ni je. Terasa membazer lak duit tiket couple seat kami. *Hish*

lagendabudaksetan …poster agak menarik..

No comments:

Post a Comment