Sunday, June 13, 2010

Untuk Isteri Kaki Bola

Bila World Cup start je ramai yang kecoh. Semua orang kecoh cerita pasal bola. Tokei sibuk dok keluarkan produk pasal bola. Iklan semua cerita pasal WC, pasal bola. Yang perempuan pulak akan cakap husband@partner masing2 dah ignore kan dia. TV dah kena book awal2. Kalau ada game, kena lah bagi laluan. Makan hati jugaklah nak tengok drama tak dapatkan. Malam2 tengah syok tidur tiba2 je tidur sorang2. Ni semua penangan WC.

Tapi bagi isteri@GF peminat bola tegar, tak ada bola pon sama je. Konsep dia, asal ada game je memang tengok bola adalah agenda utama.

Sejak dari zaman bercinta, bertunang sampai dah kahwin ni pun kami dok layan bola bila ada game sebab Asri memang peminat bola tegar. Cuma masa sebelum kahwin, jarang dapat tengok sesama sebab masa yang terhad. Tapi setiap kali kalau tengah keluar ada game, maka tema malam itu ialah menonton bola (game bole yang seosonal macam epl, barclay or apa2 cup ang club main mostly tayang malam waktu Malaysia). Dah kahwin ni, memang setiap kali ada bola, setiap kali tu lah aku ngan Asri dok lepak mamak (rumah aku tak ada Astro, Asri pulak memang bila dia keluar nak aku teman maka aku pon terjebak sama tengok bola).

Bagi aku, kalau dah dapat kekasih yang kaki bola, layankan je lah. Kalau busan sangat, buat lah apa yang patut. Macam aku, masa teman Asri, aku layan la cik tenet. Kalau tak ada WiFi, tengok je lah bola tu skali. Busan memang la busan jugak, tapi dah dia insist ajak teman, teman je lah.

Bagus jugak dia layan bola, dari dok nak layan perempuan je, mau lagi makan hati. Nama pon perkongsian hidup kan, maka kongsi je lah hobi dia kalau tu mendatangkan kebahagian.

Macam aku, sebab Asri selalu cerita pasal player bola lah, cerita bola,  game tu lah, game ni lah so aku agak aware pasal bola ni.Secara tak langsung, aku dapat info. Aku pon tau jugaklah pasal bola. Kenallah player2 dunia. Tau lah apa yang berlaku.

Bukan jadi hipokrit, cuma kita berkongsi apa yang dia minat. Takdelah dia rasa takde tempat nak berkongsi hobi. Lagipon Asri pon sanggup melayan aku dengan hobi aku. Tak salah lah kalau aku pulak layankan hobi dia kan.

Bila ada bola, mesti ramai isteri yang makan hati kan. Yelah, dah lah tak dapat tengok drama, en suami pulak sibuk dengan bola tak endahkan benda lain. memang la hati rasa tersirap je kan. Sebab tu aku cakap tadi, share jelah minat dengan dia. Secara tak langsung, kita terima dengan hati tenang. Kalau susah sangat, surf or buat lah apa yang patut. Lepas tu, deal elok2. Bila kamu nak tengok TV, bila time dia boleh tengok bola.

Untuk para suami@kaki bola, agak2 lah bai tengok bola.

 

image

pakai la macam ni masa teman en suami tengok bola. Mesti die tengok bola kejap je nanti..haha..

No comments:

Post a Comment