Tuesday, July 26, 2011

im pregnant

it seems da lama sangat blog ni bersawang macam taj bertuan. tapi macam lah ada reader sangat kan. huhu..

sebenarnya, dua minggu lepas balek penang ari tu kami dapat tahu berita gembira yang memang ditunggu-tunggu. im confirmed pregnant 2 month plus. kira masa dekat penang sikecik ni dah ada rupenya. aku je xsedar.

gila rasa bersalah sebab dah la makan macam-macam, lepas tu siap lepak hard rock pulak tu. macam tak sesuai je kan. sorry baby, umi and babah tak tau. apa yang aku perasan, perut aku over buncit but that time fikir sebab makan banyak sangat. even asri notice yang perot kau buncit semacam. dah la tu, jalan sikit rasa penat. mengah semacam je. rupe-rupe nya ada orang kat dalam.

masa memula dapat tau aku pregy, masa tu sangat lah unexpected sebab masa tu aku muntah-muntah yang sangat terok plus kencing tak lawas. seminit skali pegi toilet tapi kencing setitik je!!

3 klinik kami pergi last sekali terus pergi hospital pusrawi. sikit lagi nak kena warded sebab aku dah dehydrate. nasib baik asri tergerak nak suruh doktor check air kencing dulu. then baru lah actually im prengnant so tak jadi masuk hospital sebab doktor kata common sign of pregnant. fuh, lega. tapi masa memula doktor beritahu bout the good news aku n asri macam tak percaya sebab aku tak sangka aku pregnant. 2 bulan lebey pulak tu yooo...

sepanjang first trimester aku mabuk yang agak kronik sebab tak boleh nak makan. yang aku makan sepanjang sebulan adalah buah dan susu. makan benda lain sume keluar balek. lembik terlepek je la sepanjang hari.

inilah penyebab blog ini ala ala macam terbiar. tuan tanah busy melayan diri sendiri.

No comments:

Post a Comment