Friday, August 14, 2009

mentaliti paleolitik di guna pakai oleh guru2

setelah tamat belajar pada bulan jun, 2 minngu selepas itu aku telah ditwarkan menjadi fasilitator schoolnet..masa tengok surat tawaran..
tahniah..anda berjaya diterima sebagai fasilitator schoolnet.
di SK Tedong
gosh...sekolah ni punye la dekat ngn uma aku...punah la harapan untuk dekat dengan jejaka ku..
he said, juz acept that ofer dear..tu rezki kite...dengan berat hati, aku terima dek kerana gaji yang memuaskan..plus, dapat gak kami berjimat cermat sebab for sure la makan, transport n tempat tinggal pecume...


hari pertama aku daftar diri;

scene 1
aku free hair..

gpk:awak tak pakai tudung?
dara:kene pakai tudung ke?
gpk:penjawat awam kne pakai tudung.
dara:yeke?saya interview ari tu, free hair gak..*mase interview siap ade markah untuk pemakaian..kalo wajib pakai tudung, mesti saya tak dpat keje ni...jawab dalam ati je..
gpk:cikgu sekolah ni lain..baik awak pakai tudung...

~memang betol, mase 1st day aku dipandang seperti alien...sbb aku freehair..mayb mereka berpendapat, aku ni jahat sangt kot sebb aku freehair..

scene 2..

guru2:awak ni sape?
dara:saya fs kat sini..saya maintain schoolnet n ict..
guru:owh..technician la ni..
gpk:en.technician, awak dah ade pembantu sekarang..

*aku pembantu technician??sebab aku fresh grad yang maseh suci n sangat fresh, maka aku boleh di label begini sesuka hati..selain percakapan, mereka turut menunjukkan dengan perbuatan..melyan aku seprti pembantu tehnician..

~walaupun berkali2 diterangkan, mereka maseh begini..

2 comments:

  1. npe diorang ni perlu dengki..huhu
    cian ko nget..ptt tunjuk slip gji je..ehehe
    slalu r update blog ko ni..de mse aku tgk..=)

    ReplyDelete
  2. beb..smp hati btul diorg wat cm tu kt ko..discrimination..diorg igt kalo stok yg pkai tudung tu baik sgt ke..diorg tu la kaki mengumpat paling b'kuasa tau..ko jgn xtau..ko sabar bebyk la beb..agak2 over sgt ko sound jek..aku yg emo lebih kan..muahaha :D ape2 pon..all the best babe ;) hope to see you again..

    ReplyDelete